![]() |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AURKEZPENA TXINDOKI-ALKARTASUNA
institutua Beasainen, Gipuzkoako Goierrin kokatua dagoen herri ikastetxea
da. Bertan, derrigorrezkoa ez den hezkuntzaren eskaintza zabal bat dugu,
Batxilergo lau modalitateez gain (Teknologikoa, Natur eta Osasun zientziena,
Giza eta Gizarte zientziena eta Artistikoa) Goi Mailako Lanbide Heziketako
ziklo bat (Informatika Sistemen Administrazioa).
Azken
urte hauetako proiektu nabarmenenak irakaskuntza-ikaskuntza prozesuaren
kudeaketa sistema antolatzea eta batxilergo eleanitza ezartzea
izan dira.
Ikastetxearen
kudeaketa orokorraren baitan, 1999an Ingurumen Kudeaketa Sistema bat
ezartzea pentsatu zen. Honen helburuak bi ziren: alde batetik ingurumen
jarrera onak erabiliz ohiko praktikak hobetzea eta bestetik Ingurumen
Kimika Heziketa Zikloan erabiltzen ari zen ezagutza teorikoa praktikan
jartzea.
Erabakia
ondo hausnartu, kontsultatu eta aztertu egin genuen. Ondoren azaltzen
duguna horren laburpena da. Horrekin, gure esperientzia ezagutaraztea
nahi dugu gero eta ikastetxe gehiagok ingurumenaren aldeko lan-taldeetan
parte har dezan.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ISO 14001 ezartzearen zailtasunak eta abantailak |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zailtasunak
·
Partaideen ezjakintasuna
·
Zuzendaritza eta Hezkuntza
Saila konbentzitu
·
Antolaketa-eskemarik
ez izatea
·
Legedia ez ezagutzea
·
Hainbat eta hainbat
administrazio-baldintzarik ez izatea |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Abantailak
·
Zuzendaritzaren inplikazioa
·
Antolaketa-egitura,
ingurumen-ardurak dituen pertsonena ere bai
·
Erabakiak azkar hartzea
·
Kalitatezko sinergiak
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISO 14001 izatearen onurak eta desabantailak Onurak ·
Jardueraren ingurumen-kontrola
eta jarrerak hobetzea
·
Legedia betetzea
·
Ingurumen-inpaktuak
txikiagotzea
·
Ikastetxearen irudi
hobetzea
·
Elkarrekin lanean
gogoz ari den lan talde bat sortzea
·
Prestakuntza-jarduerak
antolatzea
·
Etengabeko hobekuntza
bermatzea
Desabantailak ·
Zertifikazio eta mantenuaren
kostea
·
Gogoz hartzen ez diren
eragozpenak partaideentzat
·
Jardueren kontrol
handiagoa |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Laburtuz,
esan dezakegu zertifikazioak era desberdinean lan egitea suposatu duela:
eduki teorikoaz gain, jarduerak potentziatzen dira, adierazleak definitzen
dira eta etengabe hobetzen da. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ondoko irudian laborategian ikasleek egiten duten hondakinen
bereizketa ikus dezakegu. Hondakin hauek baimendutako kudeatzaile baten
bidez kudeatuko dira. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PROZESUA Oro har, zertifikazioa lortu arteko urratsak ondorengo taulan laburbiltzen dira.
Prozesuan aplikagarriak diren IHOBEren tresnak ere adierazten dira.
IKSren barruan jarraitu behar diren pausoak :
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ingurumen adierazleak |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Planteatu zitzaigun arazoetako bat legedi-eskakizunak betetzearena izan zen eta hauen barruan administrazio eskakizunak. Hau da zailtasun gehien sortzen duen puntua. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ADMINISTRAZIO TRAMITEAK Ikastetxearen ingurumen aspektuak ezarri ziren
Zeharkako aspektuak:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jarraitzen diren eragiketak |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sistemaren jarduerari buruzko kontrola egiteko, auditoriekin batera, burutzen diren eragiketen jarraipena egiten dugu. Ikasketa aldi baten ondoren, ondorengo taulan agertzen diren eta aztergai ditugun eragiketak definitzen ditugu. Aldizkakotasuna aldakorra da eta horixe islatu nahi izan dugu erdiko zutabea |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PRAKTIKA Txosten honetan aurkezten dugun materia guztitik gure sistemak egunero zertara behartzen gaituen nabarmenarazi nahi dugu. Zeregin batzuk korapilatsuak dira, batzuetan oso zailak ulertzen, beste batzuk, aldiz, errazagoak dira. Garrantzitsuena, aspektuak identifikatu eta ebaluatu ondoren, urtero gure helburu eta helmugak definitzea da. Horretan beti etengabeko hobekuntzak izango du lehentasuna. 2003-2004 ikasturterako helburu eta helmugak:
Bukatzeko, ondorengo taulan, oso zehatz ez bada ere, egin duguna azalduko dugu. Informazio gehiago nahi izanez gero, gure Web orrian aurkituko duzu: www.txindokialkartasuna.net |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Denbora honetan egin duguna laburtuta:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Institutuko ikasleek egindako murala | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ikasturte bakoitzaren hasieran prestakuntza plan bat daukagu eta formazio eta sentsibilizazio kanpainen artean hurrengoak aipa ditzakegu: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||